“Ada masa, bila tak bersolek, saya nampak biasa sahaja. Macam ‘maid’ pun ada,” – Maria Farida

Di usia 53 tahun, pelakon, Datin Seri Maria Farida Atienza masih kekal cantik dan bergaya. Bergelar ibu kepada seorang anak ini terpaksa berdepan dengan terlalu banyak pernyataan dan persoalan tanpa henti oleh netizen.

Hanya kerana kecantikannya masih terserlah walau usianya kini menganjak awal 50-an sama seperti anak dara.

Yang menyedihkan, pelakon berdarah kacukan Melayu Filipina itu juga turut menjadi mangs4 serangan netizen yang bermulut jah4t di media sosial.

Katanya, hampir setiap hari, dia berdepan dakw4an dan kec4man di media sosial.

” Saya hadap perkara ini. Asyik tanya klinik mana? Svntik apa ? Pada tahap ini. saya tak tahu, nak mar4h atau anggap itu sebagai pujian. ”

” Hakikatnya, saya tak buat apa-apa. Percaya atau tidak? Terpulang. Saya takvt jarum dan kesak1tan. Sampai ambil v4ksin Cov1d19 pun saya ketakvtan.

” Pada saya, kecantikan yang dianugerahkan mungkin ada kaitan dengan genetik saya. Dan mungkin saya sentiasa gembira dan selalu positif ” Katanya lagi.

Kata Maria, pada zaman serba moden kini, setiap wanita mampu memiliki kecantikan asli tanpa perlu melalui prosedur-prosedur yang membahayakan.

” Ada yang kata, mustahil. Apa yang mustahil? Tak perlulah suntik filter, bed4h sana sini, ikut trend. Semua boleh dimiliki tanpa perlu ‘buat muka’.

” Saya suka pada kecantikan asli. Saya boleh tahu, yang buat muka atau tidak. Muka bengk4k, dagu panjang, hidung tinggi. Tak cantik .” Ujarnya

Sepupu kepada pelakon Badrul Muhayat ini bagaimanapun turut akui, tiada yang sempurna. Padanya, dia terima diri dengan seadanya.

” Tiada yang sempurna. Ada masa, bila tak bersolej, saya nampak biasa sahaja. Macam pembantu rumah pun ada ”

” Kalau keluar rumah, memanglah kena usaha sedikit. Pakailah make up. Saya ada kurangya. Tanpa solekan, jelas nampak kedutan, lingkaran bawah mata, tapi sekarang ada filter di media sosial. Itu rakan baik saya.

” Jadi tak perlu nak bedah itu ini. Kita kena terima. Kecantikan menyerlah seiring usia. Begitu juga kelakuan kita, kena seiring usia. Walaupun aktif di Tik Tok tapi ada had yang saya tetapkan. ” Kongsinya.

Dalam pada itu, Maria mengakui dia bahagia di samping suami dan anaknya. Rahsia untuk bahagia adalah hidup dengan bersederhana.

” Hidup tak sempurna. Tak ada manusia di muka dunia ini memiliki segalanya.

” Saya gembira. Ada suami dan anak. Kami hidup besederhana. Tapi tetap bahagia.

” Suami tak pernah kongkong saya. Bahkan ingin melihat saya gembira. Buat apa yang saya suka. Saya hargai sokongannya. ” Jelasnya panjang lebar.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page Janakpurpress.com

Sumber: b.cari.com.my / https://burmeseasia.com/

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.