Lelaki Tak Puas Hati Orang Hantar Anak Sekolah Pakai Vellfire Dikecᾰm

Baru-baru ini tular di media sosial gambar beberapa kereta Vellfire yang dipercayai sedang menunggu giliran mengambil anak di sekolah. Menurut individu yang memuatnaik gambar tersebut, selalunya hanya ‘to.key maf.ia’ di Jepun sahaja yang menggunakan kereta mewah itu di sana.

Perkongsian tersebut turut mencetuskan perdebatan hangat di media sosial apabila ramai yang percaya individu itu seperti tidak berpuas hati dengan sena.rio yang dilihatnya. Manakala netizen tidak menaf.ikan kebanyakan rakyat Malaysia selesa menggunakan kereta mewah itu terutamanya yang mempunyai keluarga besar.

Pada awalnya, ramai juga yang bersetuju dengan pendapat lelaki itu di mana selalunya lambakan kereta Vellfire seperti itu hanya menambahkan kesesakan di kawasan hadapan sekolah sahaja. Tambahan pula, saiz kereta tersebut yang agak besar dan memakan ruang.

Ada juga netizen yang menyifatkan mereka yang membawa kereta itu mempunyai ‘inferiority complex’ dan mempunyai perasaan ingin menunjuk-nunjuk pada orang lain. Tetapi ramai juga yang tidak bersetuju dan percaya individu tersebut mempunyai masalah hati dan tidak boleh melihat orang lain senang.

Malah ada yang menganggap hal ini sepatutnya tidak dijadikan isu kerana masing-masing lebih tahu tahap kemampuan sendiri. Bagi mereka yang berkemampuan dan mempunyai keluarga yang besar, pastinya kereta Toyota Vellfire ini adalah pilihan yang sesuai buat mereka.

“Ni parents yang ada masalah inferiority complex. Memasing nak tunjuk yang dia have-have…”

kereta

“Kesian duduk malaysia ni pakai motor kena judge, myvi kena judge…”

anak

“Good to see masih ramai lagi Melayu yang memartabatkan budaya dengki ni.”

komen

“Orang nak pakai kereta apa ke, nak beli barang apa ke, itu masing-masing punya hal.”

twitter

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page

Sumber: https://www.himpunanceritalawak.com/

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Leave a Reply

Your email address will not be published.